כתר צלעות עם ארטישוק ירושלמי ובצלי פנינה

בבית הוריי נהגו לאכול כבש/טלה בערב ראש השנה ולמחרת חובה מנה עם ארטישוק ירושלמי (בטטה קסבייה) השנה החלטתי לחבר בין השניים. מסורת וזכרונות
את המנה הזאת הכנו יחד. הייתם איתי בסיור במחלקות של שופרסל, בחרנו יחד כלי הגשה מהמם של GALA וכמובן את הבשר הירקות והתבלינים. כל הפרודוקטים הטריים במקום אחד. המתכון הזה הולך לככב בשולחן ראש השנה שלי ושלכם רק תתכוננו לכך שהוא יגנוב את ההצגה השתדלתי לפרט לכם לפרטי פרטים את התהליך, כל שאלה, אני כאן! ממליצה בחום לשמור את המתכון.

המרכיבים:
כתר צלעות במשקל 1.8-2 קג (לבקש מהקצב במעדניית הבשר של שופרסל)
800 גרם ארטישוק ירושלמי קלוף
500 גרם בצלי פנינה קלופים
8 שיניי שום קלופות / קונפי שום
3 כוסות ציר עוף/3 כוסות מים חמים+ כף א. מרק עוף (600 מל)
1/4 צרור כוסברה
מלח, חצי כפית פלפל לבן, 2 כפות סילאן טבעי, כפית שטוחה כורכום.
5 כפות שמן זית

לצריבת נתח כתר הצלעות:
מלח גס, פלפל שחור גרוס, 5 כפות שמן זית.
כף סילאן טבעי מהולה ב 2 כפות מים.

אופן ההכנה:
בסיר רחב מחממים שמן ומוסיפים בצלי פנינה ושיניי שום. מטגנים כדקה ומוסיפים את התבלינים. מוסיפים ארטישוק ירושלמי, כוסברה קצוצה וציר עוף/מים. מביאים לרתיחה ומבשלים עם מכסה סגור על להבה בינונית כ 35 דקות. במקביל מתחילים להכין את כתר הצלעות.

בתבנית רוסטר/סיר מותאם לתנור מחממים שמן ומניחים את כתר הצלעות. מתבלים במלח גס ופלפל וצורבים היטב מכל הצדדים!!! מוציאים את כתר הצלעות ומניחים בצד לכמה רגעים.

מחממים תנור ל 220 מעלות חום סטטי.
מעבירים את תבשיל הארטישוק הירושלמי לתבנית הרוסטר שבה צרבנו את הצלעות. מבשלים כ 4-5 דקות. על תבנית הרוסטר מניחים רשת!! ומעליה מניחים את כתר הצלעות. מברישים את הצלעות בסילאן והמים ומכניסים לתנור את התבנית עם הרשת והצלעות.


למידת עשייה מדיום:

צולים בתנור כ 35-40 דקות, מומלץ לעבוד עם מדחום לבשר. כשהנתח מגיע ל 58 מעלות להוציא מהתנור.
למידת עשייה מלאה השאירו את הנתח כשעה ורבע בתנור (חצי שעה ראשונה עם כיסוי).

כתיבת תגובה