מאפה ממולא בבשר טחון

מכירים את זה שאתם נכנסים למטבח ויש לכם כיוון בראש לאיזושהי מנה ואז בום, זה לא מה שתכננתם?? יופי אז זה מה שקרה לי עם המנה הזאת.. הוצאתי בצק מהקפיא בידיעה שזה בצק עלים רגיל בכדי להכין רולדות ממולאות ואז הבנתי שמדובר בבצק עלים שמרים (המצאה גאונית וטעימה!) מהר שיניתי תוכניות והתאמתי את עצמי לבצק. התוצאה יצאה לא פחות ממושלמת!! הבצק הנל נמצא במקררים בסופר יחד עם זאת תוכלו להמיר לבצק פילאס/דפי פילו, מה שזורם לכם רק כמובן לוותר על ההתפחה. ושוב, רק מזכירה שהחגים בפתח, תשמרו לכם את המתכון, זאת מנה ראשונה טעימה ויפה. ראשון שמח לכולם

המרכיבים:
חבילת בצק עלים שמרים מופשרת במקרר

למילוי:
2 תפוחי אדמה קלופים ומבושלים!!
700 גרם בשר בקר טחון
1 בצל גדול קצוץ
רבע צרור פטרוזיליה קצוץ
4-5 כפות שמן

תבלינים:
מלח, פלפל, חצי כפית כמון, כפית מחוקה בהרט, חצי כפית כורכום


למריחה:
ביצה טרופה
מעט שומשום


אופן ההכנה:
מרפדים תבנית/סינייה עגולה קוטר 30 ס”מ בנייר אפיה
מחממים תנור ל 180 מעלות.

מחממים שמן בסיר ומוסיפים את הבצל. מטגנים עד הזהבה קלה. מוסיפים את הבשר הטחון ומפוררים אותו בעזרת מזלג. כשהבשר מאפיר מוסיפים תבלינים ומטגנים הכל יחד עוד כ 2 דקות. מוודאים שאין נוזלים בסיר ומצננים קלות. מועכים את תפוחי האדמה לפירה ומוסיפים לבשר. מערבבים היטב.
פותחים את הבצק הקר על משטח מקומח קלות וחותכים לרצועות ברוחב 5 סמ כל אחת. מרדדים מעט בעזרת מערוך מניחים מילוי לרוחב הרצועה, סוגרים ומהדקים היטב לרולדה דקה. ממשיכים כך עם כל השאר. מסדרים את הרולדות בצורת שבלול בתבנית ומתפיחים כ 40 דקות. מורחים ביצה ומקשטים בשומשום. אופים עד הזהבה.


הערות:
ניתן להחליף את הבצק עלים שמרים לבצק פילאס מרודד ולוותר על ההתפחה.
ניתן להשתמש בדפי פילו , משמנים כל דף בספריי שמן משני הצדדים וממשיכים באותו אופן ההכנה.

כתיבת תגובה