פירות יבשים ממולאים בבשר טלה

הסיר הזה מוקדש כל כולו בהערצה ענקית לאמא אבא ואילה שלי ז״ל. הוצפתי בעגועים עזים היום תוך כדי הכנה.. אוכל זכרונות ורגשות, טריפל מקודש.

יש לי זיכרון מאוד ספציפי לגבי המתכון הזה. זה קורה חצי שנה לפני שאמא שלי הולכת לעולמה. רגע לפני שהסרטן מכה בה שוב בחוזקה. היא יושבת במטבח ואני נכנסת עם הבנות. אני מיד שואלת, אמא מה את עושה? והיא עונה סיר מיוחד לערב ראש השנה. ואני מיד שואלת שוב, תגידי השתגעת?? את הולכת למלא את הפירות האלה אחד אחד? בטח היא עונה לי, חכי תראי איזה סיר ייצא.. זה תבשיל מאוד מיוחד וחגיגי שמכינים רק בראש השנה. עניתי לה, תאמיני לי משעמם לך והיא מנגד ענתה לי, לא משעמם לי, אני נהנית. זה ריפוי בעיסוק בשבילי וחוץ מזה לערב ראש השנה משקיעים..

בישלתי את המנה הזאת בסערת רגשות. דמעות חנקו את גרוני.. והמחשבה היחידה שרצה לי בראש היא שהלוואי והיא רואה אותי אי שם מלמעלה.. הלוואי והיא רואה איך אני ממשיכה את המסורת.. מכינה תבשיל מיוחד שלמדתי ממנה רק מלראות וכן זו תרפייה אמיתית.

המרכיבים:

למילוי:
500 גרם צאוור טלה טחון/בקר טחון
300 גרם שזיפים מיובשים מגולענים
300 גרם משמשים מיובשים
בצל גדול קצוץ
רבע צרור פטרוזיליה קצוץ
גבעול סלרי קצוץ (רק העלים)
2 פרוסות לחם רטובות וסחוטות/3 כפות גדושות פירורי לחם
3 כפות מים
כף שמן זית
מלח, פלפל, מעט כורכום, ראס אל חנות

לרוטב:
8 בצלים בינוניים קלופים ופרוסים לרצועות
2 מקלות קינמון
כף סוכר חום כהה דביק
כף דבש ענבים ( אפשר להחליף בחצי כף סוכר נוספת)
כורכום
מלח ופלפל שחור
שליש כוס שמן זית



אופן ההכנה:
מערבבים היטב את כל המרכיבים של המילוי ומכניסים למקרר לחצי שעה.
חורצים את השזיפים לרוחבם. שימו לב, המשמשים מגיעים חתוכים לכן אין צורך לחרוץ. ממלאים בעדינות את הפירות ומניחים על צלחת בצד.
בסיר סוטאז׳ (מומלץ יציקה) שמים את השמן והבצל ומתחילים לטגן על להבה גבוהה. מוסיפים את התבלינים, מערבבים היטב וממשיכים לטגן תוך כדי ערבוב כ 10 דקות. מנמיכים את הלהבה למינימום ומכסים את הסיר. מאדים את הבצל עם התבלינים כ 20 דקות (מקפידים לערבב מדי פעם) מוסיפים שליש כוס מים(לא יותר!!!!) מסדרים את הפירות היבשים המומלאים ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר ומעבירים לתנור שחומם מגאש על 180 מעלות לעוד כ 50 דקות.
מומלץ להגיש לצד קוסקוס

כתיבת תגובה